
Μένουμε Σπίτι: Πώς στηρίζουμε τα παιδιά και την ψυχολογία τους
Το παρακάτω άρθρο γράφτηκε σε συνεργασία με την Αθηνά Φραγκούλη, πρόεδρο του ΔΣ του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων «Π. Σακελλαρόπουλος» και λογοπεδικό PhD, LRCSL Περιγράφει τα ανησυχητικά συμπτώματα για τα παιδιά και τους εφήβους την περίοδο της καραντίνας και αποτελεί έναν οδηγό για τη σωστή αντιμετώπιση αυτών.
Μπορείτε να το διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Επισήμως ο κορονοϊός (Covid-19) έχει ανακηρυχθεί ως πανδημία και μαζί του εξαπλώνεται ο φόβος μετάδοσης και ένα διάχυτο άγχος. Τα παιδιά είναι εκτεθειμένα σε ειδήσεις που συχνά μεταφέρουν ένα πνεύμα καταστροφολογίας, σε συζητήσεις των ενηλίκων που ενδεχομένως κρύβουν ανησυχίες για αγαπημένα πρόσωπα και σε αυστηρά μέτρα προστασίας πρωτόγνωρα σε όλους. Η αλλαγή της καθημερινότητας με την καραντίνα και το άγχος των γονέων μπορεί να τα επηρεάσουν σε ανυποψίαστο βαθμό. Η αντίδραση στην νέα κατάσταση κι η εκδήλωση του άγχους τους μπορεί για κάθε παιδί να διαφέρει. Άλλωστε τα παιδιά ειδικά μικρότερης ηλικίας τις περισσότερες φορές δεν εκφράζουν λεκτικά αυτό που νιώθουν, γιατί δεν μπορούν να το προσδιορίσουν ή/και να το ονοματίσουν.
Έτσι, μπορεί κάποια παιδιά να εκφράσουν την ανησυχία τους με κλάμα, υπερκινητικότητα, δυσκολίες στον ύπνο ή/και κατά την διάρκεια του ύπνου, προσκόλληση σε σημαντικά προς τα ίδια πρόσωπα ή/και φόβο αποχωρισμού από αυτά, επαναλαμβανόμενο παιχνίδι ή στερεοτυπίες (πχ. να επαναλαμβάνουν κάποια κίνηση ή λόγια). Επίσης μπορεί να παλινδρομήσουν και να έχουν συμπεριφορές που δεν αντιστοιχούν στην ηλικία τους (πχ. να μιλάνε σαν μωρό, να ζητάνε ειδική φροντίδα όπως τάισμα). Άλλα
παιδιά ενδεχομένως να εκδηλώσουν ευερεθιστότητα, θυμό κι επιθετική συμπεριφορά ή αντιθέτως απόσυρση, τάση προς απομόνωση και υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο.
Τι μπορείτε, λοιπόν, να κάνετε ως γονείς σε αυτές τις περιπτώσεις;
Φούντζουλα Άννα | 31.03.2020